MC2GALLERY PARTECIPA AL MIA PHOTO FAIR MC2GALLERY PARTICIPATES IN THE MIA PHOTO FAIR MAIN SECTION - STAND / BOOTH C 003 PRESENTED ARTISTS CASPER FAASSEN - DUNE VARELA - SIMON ROBERTS 11-14 Aprile | 11-14 April | 12-20 h | noon - 8pm | ||||||||||||||||||
Caratteristica delle opere di Casper Faassen è il suo continuo approccio innovativo ai materiali, alle tecniche e alle discipline. Oltre alla pittura e all'arte grafica, Faassen dedica gran parte del suo tempo al mezzo fotografico. È nel suo lavoro fotografico che riconosciamo i pittori di Leiden che lo hanno ispirato. Le sue opere distintive raffigurano temi classici del XVII secolo come paesaggi urbani, dipinti di vanitas e composizioni floreali. Uno sguardo all’opera di Faassen nel suo complesso rivela che temi come la transitorietà, la bellezza e lo splendore femminile costituiscono la base del suo lavoro. L'opera "Omani I", e' finalista del premio BNL Paribas. _____________ Characteristic of Casper Faassen's works is his continuous innovative approach to materials, techniques and disciplines. In addition to painting and graphic art, Faassen dedicates much of his time to the photographic medium. It is in his photographic work that we recognize the Leiden painters who inspired him. His signature works depict classic 17th-century themes such as cityscapes, vanitas paintings, and flower arrangements. A look at Faassen's work as a whole reveals that themes such as transience, beauty and feminine splendor form the basis of his work. The work "Omani I" is a finalist for the BNL Paribas award. | ||||||||||||||||||
Casper Faassen - Omani I | ||||||||||||||||||
Mentre l'immagine tende a trasformarsi in un flusso smaterializzato sostituendosi alla coscienza collettiva, Dune Varela le ridistribuisce una consistenza solida e concreta, fino ad aggredirla fisicamente. Per Dune la fotografia diventa una scultura a sé stante, in un gioco combinatorio di supporti, volumi, formati e texture dove convergono diversi strati temporali. Nella mente dell'osservatore si crea confusione tra la lastra fotografica stampata e il materiale del supporto di stampa. Stiamo osservando una scultura, una fotografia di una scultura o una combinazione delle due? Esiste un collegamento diretto tra l'oggetto fotografato e il luogo in cui è stato riesumato? _____________ While the image tends to transform into a dematerialized flow, replacing the collective consciousness, Dune Varela redistributes a solid and concrete consistency to it, to the point of physically attacking it. For Dune photography becomes a sculpture in itself, in a combinatorial game of supports, volumes, formats and textures where different temporal layers converge. In the mind of the observer, confusion arises between the printed photographic plate and the print media material. Are we looking at a sculpture, a photograph of a sculpture, or a combination of the two? Is there a direct connection between the photographed object and the place where it was exhumed? | ||||||||||||||||||
Dune Varela - La vierge et l'enfant | ||||||||||||||||||
Beneath the Pilgrim Moon (2021) è una raccolta di fotografie scattate al Victoria and Albert Museum di Londra mentre era chiuso al pubblico durante il secondo blocco del COVID-19. Fotografando le sculture in marmo ospitate nelle Gallerie Dorothy e Michael Hintze, che all’epoca erano coperte per la loro protezione durante la ristrutturazione del sito, Simon Roberts ha concepito le statue velate come metafore della nostra più ampia esperienza della pandemia. Dice: "Le immagini parlano degli eventi straordinari degli ultimi anni, di noi come nazione avvolta dai DPI e coperta dietro le nostre maschere, sospesa nel tempo, limitata nei movimenti e nelle libertà. Siamo stati costretti a separarci gli uni dagli altri, o se dovessimo incontrarci, abbracciarci attraverso spessi teli di plastica o salutare attraverso le finestre. Roberts è ben noto per il lavoro che esplora la relazione tra le persone e il luogo, spesso incentrato sugli spazi interni cui le persone si riuniscono per condividere un senso di storia collettiva e identità culturale. _____________ Beneath the Pilgrim Moon (2021) is a collection of photographs taken at the Victoria and Albert Museum in London while it was closed to the public during the second COVID-19 lockdown. Photographing the marble sculptures housed in the Dorothy and Michael Hintze Galleries, which were covered at the time for their protection during the site's renovation, Simon Roberts conceived of the veiled statues as metaphors for our broader experience of the pandemic. He says: “The images speak to the extraordinary events of recent years, of us as a nation shrouded in PPE and covered behind our masks, suspended in time, limited in our movements and freedoms. We have been forced to separate from each other, or if should we meet, hug through thick sheets of plastic or wave through the windows. Roberts is well known for work that explores the relationship between people and place, often focusing on the interior spaces where people gather to share a sense of collective history and cultural identity. | ||||||||||||||||||
Simon Roberts - Shrouded Statue 6 (Maternal Affection by Edward Hodges Baily) | ||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
All rights reserved ©SunStormArts Pub. Co Inc. Visit us at Fineartmagazine.com twitter.com/fineartmagazine & facebook.com/fineartmagazine We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. See details: https://support.google.com/blogger/answer/6253244?p=eu_cookies_notice&hl=en&rd=1
Thursday, April 11, 2024
MC2 GALLERY PARTICIPATES IN THE MIA PHOTO FAIR MAIN SECTION - STAND / BOOTH C 003 , 11-14 April | 12-20 h | noon - 8pm
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.